Wat is de A.W. Huidekoper Stichting?

In de periode 1956 - 2006 leidde de A.W. Huidekoper Stichting jongeren op in boomverzorging.

Deze groep jongeren bestond voor het grootste gedeelte uit scholieren en studenten. De activiteiten vonden doorgaans plaats op zaterdag in heel Nederland, met als kerngebied 't Gooi.

De werkzaamheden hielden onder meer in: het snoeien, vellen, rooien en planten van bomen.

Vaardigheden, maar ook algemene en nieuwe kennis over boomverzorging werd doorgegeven van generatie op generatie.

Op 13 mei 2006 werd bekend dat de A.W. Huidekoper Stichting haar activiteiten per 1 juni 2006 zal staken en dat de boomverzorgings-activiteiten -op basis van de ideeën van de A.W. Huidekoper Stichting- zullen continueren in een nieuwe stichting, onder een andere naam: Ploeg2